Обучение на ученици в гимназиален курс с помощта на роботи
В Shape Robotics обичаме да следваме въздействието, което Fable оказва върху изграждането на младите хора. Това е история за една датска гимназия, която започна да преподава Fable роботика и математика на всички ученици от първата година на тяхното обучение.
Birkerød Gymnasium е една от първите гимназии, които започват да използват Fable и е един от нашите партньори, където заедно тестваме нови идеи и разработваме образователни материали. Гимназията има около 1000 ученици и е идилично разположена недалеч от Копенхаген и на по-малко от 10 километра от централата на Shape Robotics в Farum.
Сътрудничеството ни с гимназията Birkerød започна, когато директорът, Андерс Клопенборг и група учители по математика и наука, започват да търсят нови начини да преподават уроци наука, технологии, инженерство и математика на своите ученици. Преподавателят по математика и физика Каспер Аструп Ериксен е първият, който открива Fable, прочитайки статия в списанието на местния технически университет, описваща нашите изследвания и обясняваща колко лесна за използване е системата Fable дори и за по-малките ученици.
След като се запознават с Fable, учителите създадоха Група по роботика и на редовни срещи, обсъдиха и проучиха как биха могли да използват системата Fable в тяхното преподаване, което варира от физика до математика и програмиране. С учениците бяха изпробвани няколко идеи, като например как да преподават линейна регресия с данни, събрани от робот "Fable", оборудван с лазерна показалка.
Когато един местен вестник посети гимназията, от вестника попитаха училището какво ги е накарало да започнат да преподават с роботи:
"Роботите са добър начин да се създаде интерес към сложното обучение по математика", казва учителката по математика Ранди Грейндж.
Днес на всички ученици от 1-вата им година в гимназията се преподават интердисциплинарни уроци по математика и физика с помощта на Fable. Един пример включва използването на звук за управление на робот Fable. Това се прави с помощта на линейни и нелинейни уравнения, които трансформират звуковите данни в ъгли за управление на робота. Така изглеждаше, когато местната телевизия посети училището (TV2 Lorry, на датски език):
Наред с важността на мотивацията на изучаването на математика, Ранди Грейн отбеляза и важността на бъдещата работа на учениците:
"Роботната технология е в бързо развитие и има вълнуващи възможности за кариера, така че е добре учениците да се запознаят с темата."
Всъщност, според едно скорошно проучване, 30-40% от всички работни места вероятно ще бъдат автоматизирани до 2030 г. За щастие учениците са готови да приемат новите технологии и тяхната работа с роботи може да им помогне да се вдъхновяват при избора си на кариера:
"Когато започнах в гимназията, аз мечатех да следвам медицина и да работя като лекар, но сега (...) започнах да се интересувам например от медицинските изследвания и производството, така че програмирането може да бъде важно за моето бъдеще ", казва студентката от първата година Анна Олесен.