Наука с виртуална реалност ClassVR – Космос (ученическа възраст 9-10)

01 Септември 2020 г.
Наука с виртуална реалност ClassVR – Космос (ученическа възраст 9-10)
„Този урок е замислен като начален за темата, така че не са необходими предварителни знания, въпреки че повечето ученици ще основно разбиране за Слънчевата система и гравитацията.
Урокът би се вписал добре в схема на работа, която се фокусира върху изследването на космоса, разбирането на Слънчевата система и / или сравняване на размера, скоростта и формите (като геометричен фокус в математиката). "
Греъм Бауман - Консултант по образователни технологии

Учебни цели:
Разбиране на връзката между Земята, Луната, Слънцето и други планети в Слънчевата система, включително размера и свойствата им.
Придобиване на разбиране за съществуващите гравитационни сили и как те са свързани със Слънчевата система и Млечния път.

Практическа сесия:
Сесията започва в обслужващо съоръжение в космическия център Кенеди на НАСА. Учениците са помолени да се огледат и да помислят къде биха могли да бъдат, защо всички са облечени в специално облекло и какъв може да е големият сребърен предмет. След това децата гледат 360-градусово видео на изстрелване на ракета, което дава чудесна представа за размерите на ракетата и на тягата, необходима за напускане на гравитационното привличане на Земята. След изстрелването класът пристига в Международната космическа станция. Учениците са помолени да помислят с какви трудности биха се сблъскали астронавтите и са натоварени да намерят колкото се може повече модификации, направени в подкрепа на екипажа за живот в Космоса. След това излизат в дълбокия космос и поглеждат назад, за да видят невероятната гледка към Земята, Луната и Слънцето в далечината. Тук обсъждат относителните размери на обектите и как масата влияе на гравитационното привличане. В този момент класът гледа наистина вдъхновяващо и емоционално видео, наречено One Strange Rock, в което научава повече за това какво е да живееш на борда на Международната космическа станция, пътуваща със 17 000 mph около Земята. Накрая изследват изображенията на Слънчевата система и Млечния път, за да добиятпредстава колко малка и незначителна е в действителност Земята.

Влияние върху обучението:
Учениците бяха масово ангажирани от това преживяване. Освен че откриха информация от сесията, те си тръгнаха с още повече въпроси, отколкото отговори! Това поставя чудесно начало за последващи уроци, изследващи темата по-подробно.


Новини
Партньори