Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...

Gibson / Martelli експериментално изкуство с Christie 3D

08 Май 2015 г.
 Gibson / Martelli експериментално изкуство с Christie 3D

In Search of Abandoned from Gibson/Martelli on Vimeo.


Какво би било да "летите" над отдалечен, скандинавски остров близо до Арктика? Посетителите на една галерия откриха една невероятна, стереоскопична инсталация.

Един следобед, Рут Гибсън откри интригуващо наименование на картата на отдалечените арктически острови близо до Норвегия. "Изоставен" изглежда е реално място в архипелага Свалбард. Така че, когато експерименталните творци Рут Гибсън и Бруно Мартели спечелиха престижното лятно артистично гостуване в седалището на  Christie в Канада и получиха това, което Бруно нарича "рядък достъп" до 12 Mirage стереоскопични DLP проектори, те създадоха една амбициозна творба "В търсене на Изоставен".

Резултатът е една поглъщаща интерактивна инсталация, където можете да пътувате през - истинските планини и долини на "Изоставен", начертани по електронен път от картографски данни. Обработени до най-детайлните координати в черно и бяло и проектирани върху стените и пода сякаш ви заобикалят- това е драматично преживяване.

Историята започва през 2010 година, когато Бруно направи плавателна експедиция по молба на Гибсън, за да намери „Изоставен”. Той плава със 100-годишна лодка, а след това държа 3 години в тайна откритията си.

Пребиваването при Christie през лятото на 2014 г. им даде възможност да започнат световна премиера с Christie 3D HIVE който се намира в общностен център (в стар склад) в Кичънър, Онтарио, близо до Канадското седалище на Christie.

Именно тук Гибсън и Мартели получиха това, което те оценяват като необичайна възможност -да използват този вид технология, която " по принцип е достъпна на инженери, но не и на творци", според Мартели. С използването на 12 Christie Mirage стереоскопични DLP проектори, тяхната дръзка работа „В търсене на Изоставен”, оживя като част от CAFKA14 биенале. CAFKA (форум за съвременно изкуство) е нестопанска организация, управлявана от артисти, която представя безплатно на всеки две години изложба на съвременно изкуство в публичните пространства на град Кичънър и в целия регион на Ватерло.

Заслужили да бъдат официално пребиваващи при Christie-артисти, тяхната репутация допълнително събра инерция, след като президентът и главен оперативен директор на Christie Gerry Remers бе сред публиката – една среща, която ще доведе до по-нататъшни начинания.

Така започна връзката с компанията, която продължи и след връщането им във Великобритания.

Няколко месеца по-късно, двамата сътрудници, със седалище в източен Лондон, са потърсени от куратор на QUAD галерия в Дерби и са поканени да направят изложба като QUAD Цифрови стипендианти. "Показахме им работата си и те я харесаха, така решихме да съберем на едно място три проекта, които не са показвани заедно и са били вдъхновени от изследването на Арктика", обясни Мартели.

3D полет над Арктика

Изложбата представя потапяне Арктическиата пустош, изобразена панорамен цифров пейзаж като част от трилогията от произведения под заглавие 80° N. И отново използват Christie проектори за да пресъздадат в 3D „Изоставен” в продължение на два месеца.

Без подкрепата на Christie, експериментална работа на Гибсън и Мартели по изследвания в областта на VR и улавяне на движение никога нямаше да бъде реализиран до подобен стандарт, признават те.

Посетителите на галерията QUAD получаваха стерео активни очила и наблюдаваха Арктика от първо лице; на самия остров Изоставен, виждайки стереоскопичен терен, докато слушаха допълнителен аудио музикален съпровод, синхронизиран с движението по терена- благодарение на канадския сътрудник, David Jensenius.

Рут Гибсън и Бруно Мартели са запшомнили ролята на президента на Christie при поемането на инициативата Изоставени в целия свят. "Gerry Remers го видя в начален стадий", спомня си Гибсън." Свързах се с него и не можех да повярвам, че той си спомни за нас, когато се срещнахме. Екипът на Christie ни даде голяма подкрепа - както в Северна Америка, така и по-късно във Великобритания ".

Подкрепа от Christie от двете страни на Атлантическия океан

Гибсън и Мартели провеждат консултации с Christie за най-добрите начини за оптимизиране на шоуто. Предвидено е скеле - кула и артистите твърдят, че са били задължени на помощта, предоставяна от екипа на Christie:  Карл Фоулър, , Джеймс Белсо, Робърт Сейър и Пол Роппа (от Christie UK), подпомагогнали монтажите. "Те също ни помогнаха с изготвянето на точни планове - всъщност нищо от това не би съществувала без Christie", казват те.

По атестацията на Гордън Хат, Директор на CAFKA биенале " работата Гибсън и Мартели използва капацитета както на най-съвременни технологии за визуализация и така и на нашето разбиране за съвременно изкуство." И Christie имаше удоволствието да изиграе своята роля за това.

80ºN е произведен в сътрудничество с QUAD, подкрепен от Съвета по изкуствата на Англия и CAFKA14 - с щедрото спонсориране от Christie & WorldViz.

Произведенията на Гибсън и Мартели се показват в галерии и на фестивали в целия свят.



Полезно
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНАНСОВА ПОМОЩ № BG16RFOP002-2.089-2385-C01
ПРЕДСТАВЯНЕ НА ПРОЕКТ ПО АДМИНИСТРАТИВЕН ДОГОВОР ЗА БЕЗВЪЗМЕЗДНА ФИНА...
Почистване на интерактивен дисплей.
Хигиената и дезинфекцията в момента са изключително важни, а интерактивн...
Защо интерактивният тъч дисплей може да помогне на образованието сега повече от всякога?
Напоследък преминаваме през много несигурни времена и не знаем какво щ...
Защо да използваме екран за мултимедията си? (защо да използваме прожекционен екран, нужен ли ни е екран)
Въпреки че можете да прожектирате и върху бяла стена, висококачествени...
Новини
Партньори